Pages

May 18, 2010

*Renue Cosmetic For ur Skin*


Hurm.. kat cni aku nak kongsi sket tentang produk yg aku pakai sekarang. Ak yakin msti ramai bakal-bakal pengantin kt luar sana terutama yg bermasalah dengan kulit muka..berminyak..berjerawat, gelap, kusam, berparut, n mcm2 yg tak berapa nak ok la bile tgk muka tu sedang berusaha gigiih mencantikkan muka masing2. betuk kan? kan? hihi termasuklah ak.. dulu muka ak berminyak sgt2.. jerawat agak kurang but then bile ak stat keje shift ak rasa macam mende nak kuar dr muka aku ni..dah la berminyak..berjerawat pulak tu..tp alhamdulillah bukan jerawat batu yang merah2 tu..jerawat2 kecik2. jerawat ak ni salu tumbuh kt area dahi yg dekat dgn anak rmbut tu..then bhgn dagu..urgh tension sgguh...dah la berminyak..pastu kt pipi warna tak berapa nak sekata..dgn bekas parut jerawat dlu2.. ak risaw gile..dahla nak kawen.. nak g spa asik tak sempat2 je..(dlm hati berangan..ak tak kira nak g jgk spa..smpi ak kata kt diri ak..abis ribu riban pon takpela asal canteq..) tp nsib bek la aku tak turut kate hati tu...kalo tak da lama g new skin solution yg kt dlm tv tu..ataupon ree's skin yg dok tyg kt tv tu.. 
satu hari tu ak g ngn shikin n mar ke pameran jualan usahawan bznes kt area mydin kota serimas..jln2 tibe2 ade org bg flyers ' Lavender Beauty Spa'.. jeng2..tgk price pakej dia..umm..terdetik nak cube..simpan flyers tu...pikir2 then decide nak try g tnye kt spa tu..28/4/2010 ak ajak shikin (housemate aku) g kuar nilai 3 cr brg pengantin..then kitorg yg agak sekepala pegila spa tu..tnye2 la then terpikat nk cube..terus book tarikh nk buat rawatan kecantikan... shikin buat facial je.. aku buat pakej.. facial, body scrub, urut n foot spa..haha.. semua ni bermula pada 29/4/2010... best buat rawatan ctu..tertido2 aku..hihi.. selesai rawatan, kak yanie as pemilik butik merangkap facial beauty (ms sesi facial treatment) merekemenkan ak gune produk Reneu..mulanya ak cm tak penah dgr..tapi disebabkan desakan nk canteq time kawen..ak pon setuju utk amik trial set.. bygkan sebulan je lagiii masa tu nk kawen..sungguh risaw....

Aku amik Set Kulit Berminyak dan berjerawat.. sabun dia kaler ijau mcm ade nata de coco kt dlm dia..hihi..

Mula-mula pakai rasa muka ni tegang je..ak da mula risaw sket..then ader jd kulit kering sket kt area tepi mulut n dagu..tp aku tegar utk terus pakai..lamae2 rupanya makin elok...kulit aku makin cerah.yang kering2 tu sbnrnye utk membuang kulit mati bekas jerawat..hihi..lega..jerawat2 yg kt dahi pon semaikn kurang n da kering da hari ni..kulit da makin halus mulus...baru pakai tak smpai sebulan...alhamdulillah...aku cuci muka hari2..n sgt kerap...bgn pagi...tghari sila jgn cuci ok..ptg sket boley..dlm pkul 5 ke atas.. then malam before tdo wajib! aku cuci gne sabun dia..then sapu toner..last spu cream dia.. kurang berminyak da muka aku...

Sangat happpy!!!

Thanks a lot  kak yanie.. =)

sgt recommend to u! selamat mencube..
tips tmbhn: sila minum air masak dgn byk. sila kurangkan stress. sila amalkan selawat setiap kali nk cuci muka n niat yang baik2 utk kecantikan wajah.. i/A berjaya..

p/s: korg msti kurg pcaya sbb aku tak tempel gmbr kan..hihi..ak segan nk tempel muka aku cni..tp i/A senang2 nnt aku letak ok..  

nih website kak yanie tu.. =) sila lawat ok. 'LAVENDER BEAUTY SPA

*credit to kak yanie utk gmbr ni...tak pe ey.. =p*

No comments: