Pages

Aug 28, 2010

* cHECK-UP sTORY *

Baru ni 26/8/2010 (Khamis) ak ada appointment antenatal check-up yg ke-4 rasenye.. first thing kne buat ialah timbang berat. (stay from before 50.5kg). Then check tekanan darah..normal 100/70.. check urin pulak. result NIL/BLUE. tapi kali ni tak check darah pulak (maybe sbb puasa kot..ak pon tak pasti knape)..

Tunggu turn pulak kene jumpa nurse. Masa jumpa nurse ni, kne sound sebab berat turun dari yang asal (mula2 prgnnt 4weeks dulu) from 54.5 jadi 50.5.. 4kg turun tu.. bising betul nurse ni. ada ke patut dia marah2 ak kate aku diet sbb ak takut kne kencing manis la apa la.. haish takde mood rase jadinya. bukan aku tak makan..aku makan je..cume knela paham awal2 ni simptom loya tu masih kuat.. geram sket ak. pastu kne jmpe doctor pulak. masa jumpa doctor ni cool semula aku... sbb doctor ni cool je..takde plak nak marah2 mcm nurse tu. tak komplen pon pasal berat turun. cuma dia tnye masih loya ye.. biasa la tu.. nnt da masuk 20minggu i/A da ok.. sejuk sket hati aku dgr..then doctor tgk ak da masuk 12mggu..so dia kate sedang elok nak scan..hihi tak sabar (cz first time scan).. scan nampak bby comel je..kecik je..alhamdulillah..dah ada semua..kepala,badan sepasang tgn n sepasang kaki.. comel.. jd bertambah semangat bile nampak rupa bby ni..ambik ukuran kepala n pjg bdn bby ni..doctor kate tarikh due yg tepat dlm 2/3/2011..awal sikit berbanding due yg diberitahu sebelum ni 8/3/2011.. apa2 pun tak jauh sgt beza tarikh tu.. hihi.. tapi doctor tak print gmbr scan ni sbb katenye paper for print limited. uuhhh sedey sket sbb my husband tak dpt nengok.. tp bila aku cerita kat dia cmne rupa bby tu dia excited sgt2..katenya nnt senang2 g scan kt klinik swasta la..nak tgk condition bby tu.. =) anyway, semoga bby yang aku kandung sekarang sentiasa berada dalam keadaan yang sihat dan dijauhkan daripada sebarang penyakit..amin..

No comments: