Pages

May 13, 2009

Teruk Tapi OK Akhirnya... =]

Salam...

Hari ni rasenya agak worst day jugakla.. 6 masa mengajar B.M. 3 kelas... agak tidak seronok sebab anak2 murid ramai yang tidak menyiapkan kerja yang dibekalkan untuk dibuat di rumah yang diberi pada minggu LePas!!!!!

Rasa macam tak seronok nak mengaja gara2 anak2 murid ni tidak siap keje.. grrrr.... bila tanya je... pelbagai alasan yang diberi...

" Saya tertinggal dekat bawah meja la cikgu... TERLUPA nak bawa balik rumah.."
" Saya dah siap CUMA bahagian ni je yang TAK SIAP.."
" Dia pinjam buku saya, jadi saya tak dapat nak buat..."
" Buku saya HILANG la cikgu..."
" Saya tak tau buku saya kat mana..."
" Saya terlupa nak buatla cikgu...."
" Kertas soalan yang cikgu bagi tu hilang..."
" Buku saya dekat rumah...LUPA nak bawa.."
" Saya tak reti nak buatla...saya ni bukannya pandai.."

Pelbagai rase dirasa pada masa tu...rasa nak luku je sorang2...bukannya susah sangat nak buat ringkasan... cari isi2 penting kemudian buat ringkasan dalam satu perenggan...jawab soalan pemahaman 3 soalan je.. itupun banyak sangat alasannnnnn....

Geram je rase... tapi SABAR...SABAR.... taknak terkene sakit darah tinggi..payah pulak nnt. habis je semua kelas..lega rasa..tapi mukaku bagaikan orang yang dilanda PMS...hahaha.. =[

Balik sekola pukul 2pm..rushing makan2, solat then nak kene pegi LADAP @ Latihan Dalam Perkhidmatan pukul 3pm.. conducted by my BOSS.. Mula2 ok la.. Dengar penerangan BOSS..tapi agak pertengahan tu agak tak larat mataku nak buka..tengahari la katakan.. hihi.. tapi nasib baik sampai pukul 4 lebih je.. then practice nyanyi LAGU GURU MALAYSIA.. untuk persediaan nak nyanyi depan pelajar time sambutan hari guru hari ISNIN minggu depan.. huuuu...semangat masing2 menyanyi..hilangla rasa kemengantukanku tadi.. 16Mei adalah HARI GURU!!!

4 comments:

Unknown said...

alasan macam tertinggal buku kat rumah sebab tak siap keje sekolah aku penah gune masa Form 3..NGeee.. cikgu hempuk aku dengan buku..wakakkaa.. sib baik tak sakit pun...
Bile kuar result PMR, cikgu tuh pulak beria2 gembira dari aku...wakakaka...teringat zaman sekolah dulu..
1001 alasan ader

ENNA said...

huh...patutlaa sekarang makin menjadi sebab ader perintisnyer... =p huhuuu...
tapi disiplin pelajar yang dok asrama lagi better seket rasenye banding yang sekolah men harian biasa... nthlaa...tapi sekarang same je kot semuanya..

Unknown said...

Form 3 aku sekolah biasa jer...sekolah budak2 jahat..wakakakkaaka

suziekuteri said...

SELAMAT HARI GURU