Pages

Jun 4, 2011

* Episod Sudah Kembali Berkerjaan *

Salam n hi to semua.. pagi ni aku di opis sudah mula kerjaan seperti biasa sejak 30/05/2011 lalu.. seperti biasa time kerjaan aku mengikut shift hour 3pm-11pm ; 7am-3pm ; 11pm-7am ; OFF . Dan bermulalah episod Nur Aleesya ditinggalkan bersama BS sepanjang aku kerjaan. Senyuman manis anak daraku yg seorang ini setiap kali dihantar ke rumah BS menyedapkan hati ibu utk pergi kerjaan. Bijak. 
Ditinggalkan bersama BS berserta dengan bekalan 5 or 6 botol stok EBM yang aku isikan 2-3oz setiap botol merisaukan aku sekiranya tidak cukup.. tapi alhamdulillah menurut Kak Su (BS), dia minum dengan baik dan mencukupi. Siap ada belen kadang tu sebotol or 2 botol. Menurut Kak Su lagi, anak bujangnye yg paling bongsu berumur 6tahun bernama Afiq sgtla suka Aleesya dihantar ke rumahnya sebab dia dpt kawan dengan anak dara yg comel ni. hehe.. Siap jemput kat kereta lagi Afiq ni bila Aleesya datang. amboi2. Anak dara ibu sudah ada peminat ni. bahaya. ;p Tapi sekurang2nya aku tak risau sebab Aleesya sgt gemar org bersembang dengannya. So kalau Afiq ni rajin ajak bersembang dgn Aleesya gembira la hati nye suka ria. 
Hari ni adalah cuti Am sempena birthday YDP Agong. Aku kerjaan di opis. Menanti borang utk ditaksir sambil menaip blog yang sudah lama dibiarkan tanpa berita2 terbaru.
Hari ni Aleesya bersama dengan ayah ditinggalkan di rumah. Hope mereka dalam keadaan yang baek2. Aku di opis ni dok risaw akan stok EBM yang semakin berkurang dan amaun yg aku dpt setiap kali pump tidak memberangsangkan. Tapi aku cuba kuatkan kata hati yang aku boleh sediakan susu utk anak dara tersayang sehingga umurnya 6 bulan paling min. Sekarang ni pun she's already turn 3months old. ;)
Aku dah makan supplement Shaklee..berkesan jugak but not too satisfied..
nak try Melilea: Organic Soya Drink.
Anyone dah try? Comment?

;) 



1 comment:

Unknown said...

dh try dah..
alhamdulillah gabungan kedua2 produk tu mmg bagus. Susu pekat kan?

pasal hasil pumping,3-4oz per session dah kira bagus.
the key is keep on pumping - tambah sesi pumping, buat tandem pumping drink alot of water at least 2L per day..
dan doa berterusan semoga rezeki anak kita berpanjangan hingga 2tahun. be positive, jgn under pressure tgk stok orang lain melimpah ruah..

kes kita sama je, me pon bukan jenis pump-susu-dapat-10oz-sekali