Pages

Nov 19, 2011

Kad Kredit Best?

Korang ada kad kredit tak? Kalau ada..meh kita share baek buruknye k. Sebenarnya aku tak brp suka bila ada kad kredit ni. Bukan ape..time guna tu memang sgt syok la..tp bila time nk kene byrnye..fuhhh bepeluh2 nk tekan amaun yg nk kene byr tu..hihi. padan muka aku.. sape soh belanja tak ikut kemempuan. dush2! Tapi tu semua bgantung kepada kebijaksanaan masing2 nk guna cmne kan. pandai guna pandai tanggung la kan. 
aku sekarang pakai satu jek kad kredit. aku amik maybank islamic ikhwan visa yg ader lambang petronas depan dia tu.. huhu.. nak dijadikan cerita, mula sesaje je check point terkumpul..check2 aderla beberapa.. huuu..segan nk gtaw. then tgk kelayakan utk redeem point tu dgn ape2 voucher yg mgkin berguna kan..drpd dok perapkan point tu jd pekasam baek aku redeem. kan kan.. so satu hari tu aku g la redeem kt One Utama..ade credit card centre dia situ.. so dengan rakusnya aku redeem point tu dgn vaoucher yg best gak la.. aku dapat redeem:

* 3 x RM10 voucher McD *
* 3 x RM10 voucher KFC *
* 4 x RM10 voucher Carefour *

Walaupun tak seberapa tapi ok apa kan.. dptla beberapa kali mkn free kt fast food restaurant tu..  hihi.. so korang kalu pakai kad kredit ke apa apa2 kadd yg ader kumpul point tu better korang check n terus redeem.. cth kad jusco, kad mesra ke.. aku dah redeem dah semua kad tu.. berbaloi2 plak rasa.  ;)




No comments: