Pages

Nov 11, 2010

* Hampir Eksiden *

Ha..tadi waktu nak pergi kerja dlm pkul 2 lebey aku br kuar dari kawasan perumahan aku.. Selepas lalu satu roundbout kecil, aku akan lalu simpang empat berhampiran dengan Akademi Audit Negara dan kwsn perumahan Persada...laluan aku adalah jln utama kalau nak diikutkan secara logiknya.. and sepatutnya org2 yg keluar dr kwsn Persada dan Akademi Audit perlu berhenti dulu n pandang kiri kanan sebelum melintas atau keluar masuk.. then tadi tetiba masa aku lalu kat kawasan tu secara tiba2 muncul sebuah lori besar ala2 lori construction tu kt sebelah kanan aku.. terkejut beruk aku.. Ya Allah!! Hanya Tuhan je tau mcm maner perasaan aku masa tu.. sgt2 dekat dlm beberapa langkah je lagi..nasib baek masa tu aku tak terus tekan brek. tapi aku terus tekan minyak. Alhamdulillah aku terlepas dr kemungkinan eksiden antara aku ngn lori tu..

Nak dijadikan cerita kebiasaannya before aku menggerakkan kenderaan yg aku pandu aku akan terus baca ayat Kursi. Tapi ptg td aku mcm igt tak igt dah baca belum masa dah gerak tu.. so elok je dekat roundbout kecik yg aku lalu tu aku bc ayat Kursi.. dan elok je aku habis baca ayat Kursi tu..masa tu aku terus terkejut yg aku nmpk lori besar tu kuar simpang dan sgt2 dekat ngn kete aku..walhal sblm tu aku tak nmpk pun lori tu nk kuar..masa tu aku sgt2 bersyukur dan tak putus2 aku beristighfar.. Ya Allah..aku bersyukur sgt aku dipanjangkan umur dan diselamatkan dari sebarang kejadian yg tak diingi.. sungguh besar kuasa Allah dgn menggalakkan kita mengamalkan membaca ayat Kursi ini setiap kali nak ke mana2.. kt bwh ni cth lakaran aku wat sempoi2 je gne paint keadaan aku panik tadi...   


~SILA KLIK UTK BESARKAN GAMBAR DI ATAS~


Yg oren tu myvi aku...yg merah tu lori besar tu! hah! giler kan biler tgk keadaan tu.. oren A tu adalah ketika aku br tersedar yg ader lori tu... oren B adalah setelah aku sempat menekan minyak..fuh..lega..Alhamdulillah...kalo aku tekan brek mahu aku kene cium dgn lori tu.... lepas dari kejadian tu..aku sgt rs berdebar2 dan terkejut sgt2.. Alhamdulillah semuanya selamat...

No comments: