Pages

Nov 11, 2010

* Makanan Baik Utk Preggy Mum *

Hehe.. td baru je lepas surfing utk cari jenis2 makanan yang bagus diamalkan oleh ibu2 mengandung mcm ak ni yg kurang pengetahuan pasal ni. Kat FB aku ade join Pa&Ma punye friends. Then aku godek2 kat bhgn discussion dia..aku terjumpa satu topik menarik berkaitan yang aku rasa sgt yakin dgn kandungannya. Topik adalah berkaitan dgn Amalan Pemakanan yg baik utk kandungan kita.

INI ADALAH POST YG DIKIRIM OLEH SALAH SEORANG AHLI PA&MA TERSEBUT:

hai tajuk ni sangat menarik dan saya nak kongsi

cerita sikit berkenaan makanan kesihatan dan vitamin

semasa mengandung....honestly bagi saya ia sangat

penting...kita kena bekalkan janin dengan vitamin,

mineral dengan secukupnya untuk mendapatkan bayi yang

sihat, cerdik, pintar dan tinggi imun system...semasa

hamil saya makan

6 biji kurma sehari 
1 sudu makan madu setiap pagi 
21 biji kismis sehari 
Folic acid + multivitamin (yg dibekalkan hospital) 
Elken Spirulina 
Elken Dr. Xeniji 
Air yg seckupnya 
Buah2n dan sayur2n yg byk 
Anmum Materna

saya juga sentiasa berkomunikasi dengan janin dan

mendengar music morzart serta menyelesaikan masalah

matematik...hasilnya sangat sangat memuaskn...anak

saya dilahirkan sihat, kulit cantik putih melepak,

tak kena jaundice...immune system yang bagus walaupun

tak pernah minum susu ibu dia hanya sekali fever dan

2 kali flu..itu pun dalam 2 hari dah sembuh....sangat

active dan cepat belajar...dia juga advance

baby..cepat tumbuh duduk, tumbuh gigi, bejalan,

belari ...paling membanggakan cepat bercakap (34

words at 14 months), membaca A-E, menghitung 1-5,

membaca words (12 words at 14 mons..tq Your Baby Can

Read from Dr. Titzer)

No comments: